Nápověda

„Potřebuji něco převézt...”

Potřebujete-li cokoliv převézt nebo přestěhovat, můžete svou poptávku vystavit na portále Mula. Přepravci, kteří mají o zakázku zájem, Vám budou postupně nabízet nižší ceny nebo lepší služby. Služby portálu Mula jsou pro Vás zcela zdarma.

Více informací:

  1. Pomocí elektronického formuláře ve třech krocích vyplníte co, kdy a kam potřebujete převézt. K popisu můžete doplnit fotografii předmětů, které chcete přepravit. Poptávky s fotografiemi dostávají více nabídek.
  2. Na základě Vašeho požadavku dostanete od ověřených přepravců výhodné cenové nabídky na přepravu (přepravci musí vlastnit oprávnění podnikat v silniční dopravě). Navrhovaná cena bude včetně DPH a přepravce si k ní nebude moci následně účtovat žádné příplatky. Emailem dostanete upozornění pokaždé, když obdržíte novou nabídku.
  3. Portál Mula funguje na principu obrácené aukce. Každý další přepravce Vám nabídne nižší cenu nebo lepší službu než ten předchozí, takže výsledná cena za přepravu postupně klesá.
  4. K vystavení aukce musíte být v systému přihlášeni. Používáte-li portál Mula poprvé, musíte se za účelem vystavení aukce v systému zaregistrovat. Přihlásit a zaregistrovat se je možné na konci elektronického formuláře pro vystavení aukce.
  5. Během aukce je možné komunikovat s přepravci pomocí chatu. Emailem budete dostávat upozornění o nových událostech v chatu, tak abyste na případné dotazy přepravců mohli včas odpovědět.
  6. V případě že zapomenete přihlašovací jméno nebo heslo, můžete využít službu „zapomenuté heslo“. Tato služba je přístupná na domovské stránce portálu Mula v horním pravém rohu a je možné ji využít i během vyplňování elektronického formuláře pro vystavení aukce, aniž byste ztratili vyplněné údaje.
  7. Nabídku některého z přepravců můžete přijmout v kteroukoliv chvíli a tím aukci ukončíte. Pokud se Vám žádná nabídka nebude líbit, nemusíte žádnou přijmout.
  8. Aukce bude otevřená maximálně 21 dní. Po jejím ukončení budete mít ještě 3 dny na to, abyste některou z nabídek přijali.
  9. Když některou nabídku přijmete, uzavřete tím závaznou smlouvu o přepravě. My poté odešleme Vám i přepravci emailem vzájemné kontaktní údaje. Na detailech přepravy se pak s přepravcem domluvíte sami mezi sebou. Přepravce je povinen Vás kontaktovat co nejdříve, tak aby bylo možné přepravu uskutečnit v domluveném termínu, nejpozději však do 7 dnů od uzavření závazné smlouvy.
  10. Požádáme Vás o hodnocení přepravce. Souběžně bude také přepravce hodnotit Vás. Osvědčení zákazníci i přepravci tak získají výhodu. Zákazník může hodnotit přepravce pozitivně nebo negativně. Přepravce může hodnotit svého zákazníka pouze pozitivně, aby zákazník mohl hodnotit svého přepravce objektivně bez obav ze snížení svého hodnocení v případě nespokojenosti s přepravcem. Hodnocení se objeví v podobě čísel a symbolů. Např. hodnocení +1/5 (2×happysad) znamená, že přepravce se zúčastnil 5 aukcí, přičemž dvě hodnocení byla pozitivní a jedno negativní.

„Mohu nabídnout přepravu...”

Přepravci mohou na portále Mula hledat zdarma nové zakázky. Portál Mula funguje na principu obrácené aukce. Budete-li chtít zakázku získat, nabídnete lepší cenu nebo lepší službu než Vaše konkurence.

Více informací:

  1. V přehledu aukcí si vyhledáte zakázky, které by Vás mohly zajímat. Budete-li chtít, můžete si nechávat zasílat emailem informace o zajímavých zakázkách podle kritérií, které si sami vyberete.
  2. Budete-li mít o zakázku zájem, nabídnete cenu. Nabídku můžete stáhnout nebo změnit kdykoliv až do chvíle, kdy ji zákazník přijme. Pak se již Vaše nabídka stane závazná. Nabízená cena bude včetně DPH a bude konečná, nebude tudíž možné si k ní účtovat žádné příplatky.
  3. Pro podání nabídky musíte být v systému přihlášeni. Používáte-li portál Mula poprvé, musíte se nejdříve zaregistrovat. Přihlásit se a zaregistrovat je možné pomocí funkce „registrace“ na domovské stránce na horní liště. Podmínkou registrace je oprávnění k provozování silniční dopravy pro cizí potřeby.
  4. Nemusíte vždy nabízet nižší cenu než konkurence. V aukci nevítězí ten, kdo nabídne nejnižší cenu, ale ten, koho si zákazník vybere. Máte-li dobré hodnocení, je pravděpodobné, že si zákazník vybere Vás.
  5. Během aukce můžete se zákazníkem komunikovat pomocí chatu. Emailem budete dostávat upozornění o nových událostech v chatu, tak abyste na případné dotazy mohli včas odpovědět.
  6. Aukce je otevřená maximálně 21 dní. Nabídky můžete podávat až do konce, zákazníci pak budou mít ještě další 3 dny na to, aby Vaši nabídku přijali.
  7. Poté, co zákazník Vaši nabídku přijme a uzavře tak s Vámi smlouvu o přepravě, dostanete od nás email s jeho kontaktními údaji. Kopii emailu dostane i zákazník. Na detailech přepravy se pak domluvíte sami mezi sebou. Zákazníka musíte kontaktovat co nejdříve, tak aby bylo možné přepravu uskutečnit v domluveném termínu, nejpozději však do 7 dnů od uzavření závazné smlouvy.
  8. Požádáme Vás o hodnocení zákazníka. Souběžně bude také zákazník hodnotit Vás. Osvědčení zákazníci i přepravci tak získají výhodu. Hodnocení se objeví v podobě čísel a symbolů. Např. hodnocení +1/5 (1×happy) znamená, že zákazník založil 5 aukcí, ale obržel pouze jedno kladné hodnocení.
  9. Portál Mula je ve zkušebním provozu v letních měsících zcela zdarma. Po spuštění plné verze na podzim 2010 budete platit pouze provizi z vyhraných aukcí, tedy ze získaných nabídek. Provize je ve výši 8% z přijaté nabídky. Nebudete platit žádné další paušální ani skryté poplatky.

Souhrnné informace najdete zde.